معنی لغوی سرطان
 Emergency 5 pc cover small دانلود بازی Emergency 5 برای PC

 

 

 

 

10,000 تومان

تاریخ انتشار دیتا: 2014/11/13
بستر های نرم افزاری مورد نیاز: PC
نوع بازی: ورزشی
زبان: ENG  
حجم فایل: 6.21 GB

6,000 تومان


نوشته شده توسط : متین

 

 

  

سرطان

چهارمین برج از بروج دوازده گانه منطقه البروج و آن بشکل خرچنگ است خرچنگ خرچنگ فلک .

( اسم ) 1 - خرچنگ . 2 - برج چهارم از برج دوازده گانه فلکی معادل تیر ماه . 3 - نام کی که به تمام تومورهای بدخیم بدون هیچ تفتوتی داده شده است . این نام در آسیب شناسی به هر گونه اختلال و هرج و مرج سلولی و بافتی اطلاق میشود . به طور کلی سرطان توموری است موضعی و بر حسب آنکه در چه جای بدن باشد ممکن است مئی یا نامرئی باشد سرطان تدریجا تمام بدن را فرا گیرد و در آن جا مسمومیت میکند . سرطان مرض خاصی نیست بلکه عوارض و تحریکات مرضی می باشد که از تکثیر بی نظم و ترتیب سلولهای طبیعی بدن تولید میشود وخاصیت تخریب و فرا گیری دارد . چنگار درد بی درمان . یا سرطان اسود . ازدیاد و تجمع مواد رنگین سلولهای بافت پوششی که ممکنست به صورت پوششی نیز در آید و در این صورت تومور بیشتر مربوط به ازدیاد سلول های طبقه رنگدار بافت پوششی است . یا سرطان بحری . خرچنگ دریایی خرچنگ پهن . یا سرطان نهری . خرچنگ رود خانه یی خرچنگ دراز . یا سرطان هندی . بقایای سنگ شده و فسیل شده گونه ای از خرچنگهای دریایی نواحی شرقی آسیا . به نظر می آید این ها بقایای متحجر فسیلهای نوعی از خارپوستان و لاله وشان دریایی ازمنه قدیم باشد که از نظر تشابه ظاهری بدین نام خوانده شده است .

جانوری است به جوها و تالابها برابر غوک متوسط مشابه بشکل عنکبوت آنرا بهندی گنگی گویند نام کلی که بتمام تومورهای بد خیم بدون هیچگونه تفاوتی داده شده است

 

خط سرطان

دائره راس السرطان

 

رائ س سرطان

رائ س السرطان

 

اسطرلاب سرطانی مجنح

ابونصر منصور بن علی بن عراق

 

رائ س السرطان

محلی که در محاذات اول برج سرطان واقع شده و منتها بعد آفتاب از خط استوا در طرف شمال این محل است و مطابق فصل اول تابستان و سوم تیر ماه جلالی می باشد .

 

راس السرطان

بخشی از منطقه البروج بمحاذات او برج سرطان .هرگاه آفتاب بدین نقطه رسد نهایت بعد آنست از خط استوا از سوی شمال و آن مطابق اول تابستان است . یا مدار راس السرطان .بهنگام انقلاب صیفی آفتاب بالای خطی که در 23 درجه و27 دقیقه و 30 ثانیه در شمال خط استوا قرار دارد میرسد .این خط را مدار راس السرطان گویند.

 

رماد السرطانات

خاکستر خرچنگ و پنج پایک دارویی است

 

عین السرطان

( اسم ) 1- قطعات ریزه آهکی موجود در سنگدان خرچنگ که موجب خرد کردن غذاها میشود و در طب قدیم مصرف داشته است . 2 - سپستان .

سپستان

 

مدار راس السرطان

مداری که بموازات خط استوا و در شمال آن بفاصله 23 - 27 - 6 بر روی کره زمین کشیده شده است . اشعه آفتاب در روز اول تابستان ( روز اول برج سرطان ) در نیمکره شمالی بنقاط واقع در روی این مدار عمودی میتابد .





:: بازدید از این مطلب : 742
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 آبان 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: